خط مهندسی
مجله ی آنلاین مهندسی

هاست پایتون چیست؛ ۴ مزیت مهم آن

0 344

هاست پایتون چیست. بیایید با صحبت ساده در مورد میزبانی پایتون شروع کنیم. در زمان راه اندازی یک وب سایت به یک هاست نیاز دارید. هاست‌ها انواع مختلفی دارند به طوری که وقتی برای خرید هاست به یک وب سایت می‌روید با گزینه های مختلفی روبرو می‌شوید: هاست لینوکس، وردپرس cms، ویندوز، هاست پایتون و غیره. خدمات میزبانی آنقدر متفاوت و گسترده هستند که گاهی اوقات نمی‌دانید چرا، چگونه یا کدام را انتخاب کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست پایتون چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

میزبانی پایتون چیست؟

زبان برنامه نویسی پایتون در سال ۱۹۸۰ معرفی شد. در آن زمان هیچ کس فکر نمی‌کرد پایتون به یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان تبدیل شود. اگر به دنیای برنامه نویسی به عنوان یک سرزمین گسترده نگاه کنید، پایتون حاکم بخش بزرگی از آن است. جالب است که پایتون یک زبان تمام عیار است و به نوع خاصی از نرم افزار محدود نمی‌شود.

به زبان ساده تر می‌توانید از زبان پایتون برای تجزیه و تحلیل داده‌ها یا حتی طراحی وب سایت یا ساخت بازی های رایانه ای استفاده کنید! پایتون در جهان بسیار محبوب است و از آن برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود. اگر بگوییم پایتون یکی از تاثیرگذارترین و مناسب ترین زبان های برنامه نویسی امروزی است، اشتباه نمی‌کنیم.

همانطور که خرید هاست وردپرس برای راه اندازی وب سایت وردپرس مناسبتر است، اگر وب سایتی دارید که با پایتون طراحی شده است، باید از یک میزبانی وب مناسب استفاده کنید تا کار را برای شما آسان کند. برنامه‌ها و ویژگی های میزبان پایتون نصب ماژول های پایتون را برای شما آسان می‌کند. همچنین سرعت و بهره وری را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. هاست پایتون یک میزبان لینوکس است که برای استفاده با برنامه های طراحی شده با پایتون با نصب پیش نیازهای مربوطه بر روی سرور بهینه شده است.

جالب است که اکثر ادمین‌ها و توسعه دهندگان وب که از پایتون استفاده می‌کنند به هاست پایتون نیاز دارند، اما اکثر شرکت‌ها به دلیل کمبود دانش فنی نمی‌توانند هاست اشتراکی ارائه دهند. این امر مدیران را مجبور به ایجاد یک سرور مجازی می‌کند. با این حال، سرور مجازی برای بسیاری از پروژه‌ها چندان مقرون به صرفه نیست. پیشنهاد می‌کنیم دست نگه دارید. با کمی‌تحقیق، شرکت هایی با دانش فنی بالا پیدا خواهید کرد که میزبانی مشترک پایتون را ارائه می‌دهند. با این حال، باید توجه داشت که سرورهای اختصاصی به دلیل هزینه های بسیار بالا، عموماً نسبتاً گران هستند.

مزایای فوق‌العاده میزبانی پایتون

۱- چند منظوره بودن

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره سطح بالا با طیف گسترده ای از برنامه‌ها است. از توسعه وب سایت با استفاده از چارچوب هایی مانند جنگو و پیرامید گرفته تا توسعه بازی و توسعه رابط کاربری گرافیکی دسکتاپ و اسکریپت نویسی وب، پایتون یک زبان بسیار کاربردی است.

در چندین پلتفرم برای توسعه محصولات میان‌افزار مختلف استفاده می‌شود و دامنه‌های کاربردی زیادی را در بر می‌گیرد.

همچنین پایتون یک انتخاب بهینه برای عملیات امنیتی است. امنیت اطلاعات، امنیت وب سایت و امنیت سایبری همگی قابلیت هایی هستند که با پایتون قابل پیاده سازی هستند. می‌توانید در مورد مثال‌های زنده بسیاری از برنامه‌های کاربردی وب پایتون در Applications for Python بخوانید.

۲- پشتیبانی عالی از کتابخانه‌ها

بزرگترین مزیت پایتون تعداد کتابخانه های شخص ثالثی است که از آن پشتیبانی می‌کند. کتابخانه پایتون یک قطعه کد از پیش نوشته شده است که می‌توانید آن را در پروژه خود یا مجموعه ای از ماژول‌ها قرار دهید. کتابخانه استاندارد Python که به زبان C نوشته شده است، مجهز به نحو، نشانه‌ها و ماژول‌های اصلی است.

همچنین توسعه دهندگان پایتون دارای مخزن وسیعی از کامپوننت‌ها و نرم افزار پایتون در قالب فهرست بسته پایتون (PyPI) هستند. این کتابخانه های خارجی را می‌توان برای نوشتن اسناد، آزمایش خودکار، اسکریپت نویسی مرورگرهای وب، مدیریت پایگاه های داده، گرافیک و CGI، سرورهای ایمیل، و threading استفاده کرد.

 

علاوه بر این، تعدادی کتابخانه نیز برای توابع علمی‌و ریاضی در دسترس هستند، مانند NumPy، TensorFlow، Pandas، SciPy و PyTor.

۳- قابل حمل بودن کدها

پایتون به گونه ای طراحی شده است که بسیار قابل حمل باشد و توسط تمامی‌سیستم عامل ها، ویندوز، لینوکس، یونیکس و macOS پشتیبانی می‌شود. کد پایتون می‌تواند در سیستم عامل‌ها و محیط های مختلف بدون نیاز به هیچ گونه تغییری اجرا شود. همچنین شامل جعبه ابزار Tcl GUI برای پیاده سازی رابط کاربری گرافیکی قابل حمل است.

همچنین پایتون پشتیبانی باورنکردنی پیشرفته ای برای ادغام با سایر زبان های برنامه نویسی دارد. صفحه GitHub برای CPython، پیاده‌سازی مرجع پایتون در C، بیش از ۳۸.۷ هزار ستاره و بیش از ۱۵۰۰ مشارکت‌کننده دارد. به طور مشابه، می‌توان از آن در کنار جاوا، C، C++، جاوا اسکریپت یا روبی استفاده کرد.

در واقع پایتون به عنوان پایه برای بسیاری از برنامه های کاربردی وب استفاده می‌شود. برنامه نویسان کد برنامه نویسی مهم را در C/C++ یا جاوا می‌نویسند و از ماژول های پایتون برای اتصال اجزای مختلف به یکدیگر استفاده می‌کنند.

۴- انجمن های پشتیبانی قدرتمند

جامعه پایتون بسیار فراگیر و ابتکاری است. با داشتن مجوز منبع باز ، کاربران پایتون شامل مبتدیان و توسعه دهندگان با تجربه بودند. توسعه دهندگان نرم افزار برای ارائه راه حل‌ها و بحث های فکری در هماهنگی کار می‌کنند.

 

با کشف استفاده از پایتون در فن آوری های جدید مانند یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی و امنیت سایبری ، محبوبیت آن رو به افزایش است. فقط در ۵ سال گذشته ، تعداد برنامه نویسان با استفاده از پایتون تقریباً دو برابر شده است.

 

در حال حاضر بیش از ۱ میلیون وب سایت از Python برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می‌کنند. پایتون با پیاده سازی در بسیاری از زمینه‌ها ، جامعه عظیمی‌را که از دانشجویان ، دانشگاهیان ، برنامه نویسان و دانشمندان تشکیل شده است ، پرورش داده است.

نتیجه گیری

کار با همه زبان های برنامه نویسی آسان نیست. برخی دارای منحنی های یادگیری شیب دار و موارد استفاده محدود هستند که می‌تواند آنها را برای برنامه نویسان سطح مبتدی و با تجربه به طور یکسان غیرعملی کند. با استفاده از هاست پایتون میتوانید نیاز های اولیه برای طراحی یک سایت پایتون و پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته باشید.

پایتون چندین مزیت را برای توسعه اسکریپت‌ها و برنامه‌ها فراهم می‌کند:

  • این زبان برای توسعه سریع پروژه‌ها عالی است.
  • جامعه توسعه گسترده ای دارد.
  • پایتون دارای ساختارهای داده کاربر پسند است.

جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان و متخصصین مجرب وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

 

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.