خط مهندسی
مجله ی آنلاین مهندسی

انواع یخچال فروشگاهی

0 1,083

آیا در رابطه با انواع یخچال فروشگاهی اطلاعاتی دارید؟ آیا میدانید این یخچال ها مناسب استفاده چه مکان هایی هستند؟ ایران برودت به عنوان مجری و سازنده یخچال های صنعتی در ادامه جهت ارائه مطالب کامل‌تر میزبان شما عزیزان است.

یخچال های فروشگاهی پرکاربرد

در صنایع نیاز به محصولات و دستگاه های بسیار زیادی میباشد که یخچالها به عنوان مهمترین آنها به شمار می‌رود. یخچال های فروشگاهی یکی از انواع صدها مدل یخچال موجود در بازار هستند که آنها را با نام یخچال های صنعتی یا حتی تجاری نیز می شناسند. از این یخچال ها معمولاً برای سوپرمارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی، هایبر مارکت و غیره استفاده می کنند. افرادی که قصد سفارش ساخت یخچال فروشگاهی دارند، بهتر نیست قبل از آن ابتدا با انواع مدل های یخچال فروشگاهی و مزایا و مشخصات هر یک آشنایی داشته باشند.

فریزرهای خوابیده یکی از انواع یخچال های فروشگاهی به شمار می روند که خود در دو طرح صندوقی و ویترینی طراحی شده اند. یخچال فریزرهای خوابیده مدل صندوقی شامل یخچال هایی با ابعاد بزرگ هستند که مناسب استفاده و نگهداری بستنی خواهند بود. اما فریزرهای فروشگاهی خوابیده مدل ویترینی در مقایسه با مدل‌های صندوقی دارای عرض بسیار بیشتری می باشند و از این مدل یخچال های فروشگاهی بیشتر برای مراکز فروش بزرگ استفاده می کنند. این مدل یخچال فریزرها مجهز به درب شیشه ای هستند که در قسمت بالای آنها قرار می گیرد. در واقع شما می توانید توسط این درب شیشه‌ای تمامی محتویات داخل یخچال را به خوبی مشاهده کنید. حال این که هر یک از این مدل یخچال های فروشگاهی خوابیده بر اساس مشخصات موجود در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما بیشترین کاربرد را این یخچال ها برای سوپرمارکت و مراکز فروش مواد غذایی خواهند داشت.

به طور کلی قدرت سردکنندگی هر یک از این یخچال ها نیز تحت تأثیر مشخصات و همچنین قدرت موتور آن خواهد بود. اما اگر قصد سفارش ساخت یخچال فروشگاهی مدل خوابیده دارید، بهتر است بدانید این مدل خود دارای دو طرح است که شما متناسب با نیاز خود می توانید آن را سفارش دهید.

انواع یخچال فروشگاهی

از یخچال های فروشگاهی بسیار پرکاربرد می توان به مدل ایستاده رو باز آن اشاره نمود. یخچال های ایستاده فروشگاهی خود به عنوان پرکاربردترین یخچال هایی هستند که دارای طراحی بسیار ایده آلی می باشند. این مدل یخچال ها معمولاً در ابعاد ۹۰ تا ۲۵۰ سانتیمتر برای استفاده در مکان های مختلفی طراحی می شوند. حال اینکه یخچال های نیمه استاده روباز در ۸۵ و به صورت درب دار طراحی شده اند. این یخچال ها مجهز به لامپ های ال ای دی برای نورپردازی استاندارد می باشند.

معمولاً مدل های ایستاده دارای ارتفاع زیادی هستند و از نظر عرض فضای بسیار کمی را اشغال خواهد نمود. مدل های ایستاده یخچال های فروشگاهی خود متناسب با نوع نیاز کاربران در ابعاد مختلف و به صورت تک درب، دو درب، سه درب و حتی بیشتر قابلیت سفارش دارند. برای سفارش ساخت یخچال فروشگاهی در مدل های ایستاده بهتر است به ابعاد و تعداد درب یخچال توجه داشته باشید.

همچنین مدل های پیشرفته یخچال های فروشگاهی امروزه با قدرت عملکرد بهتر، تکنولوژی ساختاری عالی تر و همچنین زیبایی منحصر به فردترین روانه بازار شده اند.

مدل های ویترینی یکی دیگر از انواع یخچال های فروشگاهی به شمار می روند. این مدل یخچال ها همانگونه که از نام آن ها پیداست به عنوان ویترین از آنها استفاده می شود و مجهز به درب و بدنه شیشه‌ای هستند که تمامی محصولات و مواد غذایی موجود در آنها در معرض دید مشتریان قرار می گیرد. این یخچال ها خود در دو نوع کانتینر گرم و کانتینر سرد طراحی شده اند.

معمولاً از یخچال های فروشگاهی کانتینر گرم برای نگهداری مواد غذایی پخته شده و از یخچال های فروشگاهی مدل کانتینر سرد برای نگهداری مواد فاسد شدنی استفاده خواهند نمود. انتخاب هر یک از این یخچال ها به هنگام سفارش به نوع نیاز شما کاربر گرامی بستگی دارد.

بهترین یخچال فروشگاهی

شما افرادی که قصد سفارش ساخت یخچال فروشگاهی دارید باید بدانید که این مدل یخچال ها خود تنوع بسیار زیادی دارند. در میان تمامی مدل های مختلف یخچال های فروشگاهی برخی از طرح های آن به دلیل قابلیت های بیشتر و عملکرد بهتر سطح فروش بالاتری خواهند داشت. یخچال های پرده هوا به عنوان کاربردی ترین انواع یخچال های فروشگاهی محسوب می ‌شوند که بسیار مدرن هستند. این مدل یخچال ها شامل همان یخچال های روباز یا بدون درب می باشند که در تمامی فروشگاه‌های بزرگ از آن ها استفاده می کنند. سطح کاربرد این مدل یخچال ها بسیار زیاد است و معمولاً از آن ها برای نگهداری انواع نوشیدنی، سبزیجات، گوشت و غیره استفاده خواهند نمود.

بهتر است بدانید یخچال های پرده هوای فروشگاهی خود در مدل های پرده هوای ایستاده، پرده هوای کمدی و پرده هوای قفسه های طراحی شده اند. قطعاً که دلیل نامگذاری هر یک از انواع یخچال های پرده هوای فروشگاهی به دلیل طراحی ساختاری آن ها است. به طور کلی یخچال ها نیز خود تنوع بسیار زیادی دارند اما شما بایستی به هنگام خرید به نوع مدل مورد نیاز و البته قدرت عملکرد آن ها توجه داشته باشید.

مدل های شیشه خم نمونه ای از انواع یخچال های فروشگاهی هستند که در ابعاد بسیار بزرگی آنها را طراحی می‌کنند. در واقع صفحه شیشه ای قسمت جلوی این یخچال ها به صورت خمیده است و دلیل نامگذاری آن ها نیز به همین سبب خواهد بود. معمولاً این مدل یخچال ها بیشتر برای مراکز فروش بسیار پیشرفته و مدرن مورد استفاده قرار می گیرند.

در این یخچال ها نورپردازی مدرن مشاهده میشود که جهت مشاهده دقیق مواد غذایی داخل آن و همچنین محتویات نوشته شده روی بدنه یا جلد مواد غذایی خواهد بود. به طور کلی مدل های شیشه خم شیک ترین و منحصر به فرد ترین مدل یخچال های فروشگاهی به شمار می‌روند که برای انتخاب این مدل نیز شما بایستی به فضای موجود دقت داشته باشید.

سفارش ساخت یخچال فروشگاهی

همانگونه که اشاره شد، یخچال های فروشگاهی به عنوان پرکاربردترین انواع یخچال ها در مراکز فروش مواد غذایی محسوب می‌ شوند. این یخچال ها همانند دیگر انواع یخچال های معمولی برای حفظ و نگهداری کیفیت مواد غذایی و خوراکی هستند‌. حال اینکه یخچال های فروشگاهی از دیرباز تاکنون با تغییر و تحولات بسیار زیادی روانه بازار شده اند. قطعاً که سطح کیفیت و حتی قدرت عملکرد از نظر خنک کنندگی یخچال های فروشگاهی نسل جدید بهتر و بیشتر از مدل های نسل قدیمی خواهد بود.

بسیاری از افراد متناسب با نوع شغل خود و همچنین فضای موجود اقدام به سفارش ساخت یخچال فروشگاهی با مشخصات خاص می کنند. این افراد به دنبال یخچال های منحصر به فرد با قدرت عملکرد و کیفیت بالایی هستند و از طرفی سفارش ساخت بیشتر توسط افرادی است که زیبایی و جلوه بصری برای آن ها قابل توجه می باشد.

ممولاً برای برخی از فروشندگان انتخاب یخچال متناسب با فضاهای موجود اهمیتی ندارد، آنگاه یخچال های فروشگاه به صورت نامنظم در محل چیده می‌شود. اما برای بسیاری از افراد خلق یک محیط منظم و ایده آل برای جلب رضایت مشتری بسیار تاثیرگذار است. همانگونه که مستحضرید، پس از ورود به هر مرکز فروشی در وهله اول این زیبایی و کیفیت چیدمان فروشگاه است که جلب توجه می کند؛ از این رو با توجه به زیبایی شناختی دکوراسیون چیدمان مراکز فروش مواد غذایی توسط یخچال های فروشگاهی نیز بسیار مورد توجه قرار دارد.

نتیجه

با شناخت انواع یخچال فروشگاهی قطعاً به هنگام خرید می توانید با در نظر قرار دادن نکات مهم بهترین یخچال ها را انتخاب کنید. برای دسترسی به یخچال های درجه یک فروشگاهی انتخاب مرکز فروش و همچنین ساخته این دستگاه نیز مورد توجه قرار می گیرد. ایران برودت به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی و فروشگاهی در کشور است که جهت خرید و یا سفارش ساخت می توانید با کارشناسان خبره این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.