تمام حقوق برای خط مهندسی محفوظ است
به کمک مرکز تلفن های سانترال میتوایند فرایند های ارتباطی در سازمان خود را بهبود دهید. در این بین تنظیمات کدهای تلفن سانترال کار پیچیده ای است که معمولا نیاز به دانش تخصصی یا گرفتن راهنمایی از متخصصین دارد. در این مقاله تلاش کردیم با آماده کردن راهنمای جامع کدهای تلفن سانترال پاناسونیک برای شما اطلاعات جامع و مفیدی را گرداوری کنیم. در ادامه با خط مهندسی همراه باشید.
اینکه بتوانیم کسب و کار خود را بهوسیله ابزارهای ارتباطی بهبود ببخشیم از مواردی است که میتواند در کسب موفقیت نقش بهسزایی داشته باشد. یکی از این ابزارهای ارتباطی که امروزه نیاز هر شرکتی است، تلفن سانترال ایده آل گستر یکی از بهترین راهکارهای امنیتی و ارتباطی است. حالا چرا سانترال پاناسونیک؟
پاناسونیک و محصولات این شرکت بزرگ را حتما میشناسید و قطعا میدانید که بهترین کیفیت را در ساخت محصولات خود بهکار میگیرد. اسمی که از قدیم و سالهای دوری همراه ما بوده و زمانی که نامی از این برند برده میشود، ناخودآگاه واژههای تنوع و کیفیت در ذهن تداعی میشود.
امروزه پاناسونیک با ارائه محصولات ارتباطی با کیفیت توانسته همچنان راه خود را در زمینه کیفیت و خدمات بهتر ادامه دهد. محصولاتی که از لحاظ امنیت دارای پروتکلهای بسیار قوی بوده و کارآیی مناسبی را ارائه میدهند.یکی از این محصولات، تلفن سانترال پاناسونیک است. تلفنهای سانترال پاناسونیک در طرحها و انواع مختلفی تولید و ارائه شدهاند.
دستگاههایی که به منظور بهتر کردن ارتباط بین افراد یک سازمان ساخته شدهاند و عملکرد و بهرهوری را در کار افزایش میدهند. افراد یک شرکت از طریق این تلفن میتوانند ارتباط بهتر و موثرتری با یکدیگر داشته و حس یک ارتباط خوب را تجربه کنند.
سانترال یک مرکز مخابراتی کوچکی است که خطوط شهری معمولی وارد آن شده و در قسمت خروجی خطوط داخلی از آن خارج میشود. به عبارت دیگر دستگاه سانترال این امکان را میدهد تا که در مشاغل و مجموعههای بزرگ و کوچک بدون اینکه بخواهید خطوط شهری تهیه کنید، تعداد زیادی از کارکنان بتوانند به تلفن دسترسی داشته باشند.
دستگاههای سانترال را میتوان بسته به نیاز خود بر روی گوشیهای تلفن مخصوص سانترال مانند KX-T7730 که برای این کار ایجاد شدهاند، برنامهریزی کرد. برای اینکه بتوانید دستگاه سانترال خود را به طور بهینه مدیریت کنید باید از کدهای برنامهریزی این دستگاه آگاهی لازم را داشته باشید.
برنامهریزی دستگاههای کمظرفیت سانترال از دو طریق سیستم کامپیوتر و تلفنهای اپراتوری انجام میشود. در تلفنهای اپراتوری برنامهریزی به صورت زیر انجام میشود، فقط توجه کنید که تلفن حتما باید هایبرید بوده و در JACK01 قرار گرفته باشد.
بعد از اینکه تلفن را وصل کردید باید کلید Program را زده و سپس کلید شارپ(#*,) را میزنیم. پس از طی این مراحل باید پسوورد را وارد برنامه کنیم که به صورت پیشفرض برای تمامی دستگاههای سانترال این رمز، عدد ۱۲۳۴ میباشد.
اتصال خطوط شهری به دستگاه سانترال
برای اینکه بتوانید بهراحتی خطوط شهری را به دستگاه سانترال متصل کنید، ابتدا باید کد ۴۰۰ را وارد کرده و کلید SP-Phone را دو بار فشار دهیم. بعد از انجام این کار پیامی رو صفحه نمایش با عنوان CO1 :Connect ظاهر میشود.
در این حالت باید هر خطی را که به دستگاه سانترال وصل است را Connect و بقیه خطوط را NO Connect کنیم. به عنوان مثال شما دو خط شهری را به سانترال متصل کردید که اولی به نام CO1:Conncet است. حال برای رفتن به خط بعدی باید کلید SP-Phone را یک بار فشار داده تا گزینه CO2: Connect نمایش داده شود.
زمانی که این خط هم وصل شد گزینه بعدی CO3:Connect است و به دلیل اینکه در اینجا فقط ۲ عدد خط شهری داریم باید آن را در حالت NO Connect قرار داده و کلید AUTO ANS را بزنید. برای ذخیره کرده برنامه از کلید Store استفاده کرده و همچنین برای خارج شدن از برنامه، مجددا کلید PROGRAM را میزنیم.
مشاهده محصولات pbx phone در amazon
برنامهریزی دستگاه سانترال ۸۲۴
برنامهریزی کامپیوتری دستگاه سانترال از طریق مودم و USB انجام میشود. زمانی که به اپراتور دسترسی ندارید با استفاده از کدهای زیر میتوانید دستگاه را برنامهریزی کرده و از آن استفاده کنید.
در اینجا سعی کردیم تمامی کدهای پرکاربرد دستگاه سانترال را به شما معرفی کنیم. دقت کنید که پس از وارد کردن هر یک از کدها، نام آن برنامه روی صفحه نمایش ظاهر میشود که برای تاییید و ورود به آن باید کلید SP PHONE را بزنید.
اگر به هر دلیلی کد را اشتباه وارد کردید، با استفاده از کلید HOLD به مرحله قبل برگشته و کد صحیح را وارد کنیم. زمانی که تغییرات را انجام دادید، ابتدا باید کلید Mute را برای اعمال تغییرات فشار داده و سپس برای اینکه این تغییرات ذخیره شوند کلید Store را بزنید.
همچنین برای انتخاب گزینهها و حرکت کردن روی تنظیمات میتوانید از کلیدهای SP.PHONE و REDIAL استفاده کنید.
- برنامه شماره ۰۰۰= تنظیم تاریخ و ساعت
- برنامه شماره ۰۰۱= ذخیره کردن شماره تلفن در حافظه مرکزی سیستم
- برنامه شماره ۰۰۲= رمز عبور سیستم Password
- برنامه شماره ۰۰۳= تعیین و واگذاری خروجی برای کنسول DSS
- برنامه شماره ۰۰۴= تعیین و واگذاری یک داخلی به عنوان داخلی جفت سده با کنسولDSS
- برنامه شماره ۰۰۵= انتقال سریع مکالمه با استفاده از دکمه DSS
- برنامه شماره ۰۰۶= نحوه تغییر سرویس شیفت روز / شب / نهار
- برنامه شماره ۰۰۷= زمان سرویس شیفت روز / شب / نهار
- برنامه شماره ۰۰۸= تعیین و واگذاری اپراتور
- برنامه شماره۰۰۹ = تعیین و واگذاری شماره داخلی
- برنامه شماره ۰۱۰= انتخاب چگونگی نمایش ساعت بر روی صفحه نمایش تلفنها
- برنامه شماره ۰۱۱= واگذاری نام برای شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه مرکزی
- برنامه شماره ۰۱۲= تغییر کدهای ویژه سیستم
- برنامه شماره ۱۰۰= فعال کردن گروه جستجو
- برنامه شماره ۱۰۱= نوع جستجو
- برنامه شماره۱۰۲ = تعیین و واگذاری خروجی برای دستگاه صندوق صوتی مدل KX-TVP75/KX-TVP100
- برنامه شماره ۱۰۳= اضافه کردن سیگنال های تون(DTMF)
- برنامه شماره ۱۰۴ = چگونگی هلد کردن و اتقال دادن مکالمه با تلفن های معمولی
- برنامه شماره۱۰۵ = صدای بوق شنیده شدن حالت کنفرانس
- برنامه شماره ۱۰۶= وجود با عدم وجود صدای بوق تائید در هنگام پیج کردن با سیستم پیج خارجی
- برنامه شماره ۱۰۷= فعال یا غیر فعال کردن دریافت کننده های سیگنالهای تون برای تست کردن سیگنال های تون
- برنامه شماره ۱۰۸= فعال یا غیر فعال کردن دکمه FLASH برای تلفنی که قفل الکترونیکی شده است
- برنامه شماره ۱۰۹= چگونگی حالت نشان دهنده (لامپ) خط شهری در هنگام زنگ خوردن ، ثابت یا چشمک زن برای همه
- برنامه شماره ۱۱۰= تنظیم چگونگی کارکرد دکمهFLASH
- برنامه شماره ۱۱۱= انتخاب موزیک هلد – داخلی یا خارجی یا تون
- برنامه شماره ۱۱۲= تنظیم چگونگی کار نشاندهنده دکمه کنسول DSS
- برنامه شماره ۱۱۳= انتخاب تعداد دفعات تکرار ، در حالت استفاده از تکرار اتوماتیک
- برنامه شماره ۱۱۴= انتخاب زمان وقفه ما بین دفعات تکرار اتوماتیک
- برنامه شماره۱۱۵ = اتخاب الگوی زنگ خوردن تلفن اختصاصی پاناسونیک در هنگام تماس داخلی
- برنامه شماره۱۱۶ = انتخاب الگوی برنامه کنفرانس
- برنامه شماره ۱۱۷= وجود یا عدم وجود صدای بوق تائید در هنگام استفاده از برنامه جواب به زنک خوردن داخلی دیگر
- برنامه شماره ۱۱۸= محدودیت در ارسال سیگنالهای پالس
- برنامه شماره ۱۱۹= تکرار اخرین شماره تلفن گرفته شده با سیستم تون ، پس از تبدیل سیستم شمارهگیری از پالس به تون
- برنامه شماره ۱۲۰= تغییر فرکانس زنگ برای تلفن های معمولی
- برنامه شماره ۱۲۱= انتخاب کد دسترسی به خطوط شهری
- برنامه شماره ۱۲۲= فعال کردن چرخش اتوماتیک برای دسترسی به مسیر ارزان مکالمه
- برنامه شماره ۱۲۳= نصب شکست سیگنال پالس
- برنامه شماره ۱۲۴= انتخاب نوع زنگ خوردن تلفن تک خطی معمولی
- برنامه شماره ۱۲۶= تنظیم امکان برقرار کردن یک مکالمه داخلی، فقط با فشار دادن دکمه DSS مربوط به آن داخلی بر روی کنسول DSS و یا بر روی تلفن
- برنامه شماره ۱۲۷= فعال کردن جواب دادن گروهی به زنگ خوردن یک داخلی
- برنامه شماره ۲۰۰= تنظیم زمان یادآوری خط هلد شده
- برنامه شماره ۲۰۱= یادآوری زمان خط Transfer شده
- برنامه شماره ۴۰۱ =تن و پالس خط شهری
- برنامه شماره ۴۰۵= دسترسی به خط شهری در حالت روز
- برنامه شماره ۴۰۶= دسترسی به خط شهری در حالت شب
- برنامه شماره ۴۰۷= دسترسی به خط شهری در حالت نهار
- برنامه شماره ۴۰۸= زنگ خور خط شهری در حالت روز
- برنامه شماره ۴۰۹= زنگ خور خط شهری در حالت شب
- برنامه شماره ۴۱۰= زنگ خور خط شهری در حالت نهار
برای مطالعه بیشتر درباره نحوه دایورت کردن انواع تلفن در سایت تبیان کلیک کنید
سانترال پاناسونیک دارای کدهای بسیاری میباشد که با استفاده از آنها میتوانید تلفن سانترال پاناسونیک را بهراحتی برنامهریزی و مدیریت کرده و بهرهوری را بین کارکنان افزایش دهید. تلفن سانترال در انواع و مدلهای مختلف در شرکت ایده آل گستر نمایندگی مجاز پاناسونیک در ایران قابل ارائه است. همچنین شرکت ایده آل گستر آماده انجام هر گونه تعمیرات برای محصولات شما میباشد.