خط مهندسی
مجله ی آنلاین مهندسی

معرفی بهترین نرم افزارهای نقشه کشی ساختمان برای MacOS

0 356

با وجود این که قیمت روز تمام لپ تاپ های اپل در مقایسه با دیگر لپ تاپ‌ها، تا حدودی بالاتر است، اما عملکرد قوی این سیستم‌ها، باعث شده تا بیشتر طراحان دکوراسیون داخلی و همین طور مهندسان نقشه کشی ساختمان، ترجیح به استفاده از سیستم‌های اپل داشته باشند. از این روی لازم دیدیم که نگاهی به ۵ مدل از بهترین نرم افزار برای نقشه کشی ساختمان MacOS داشته باشیم.

شما نیز اگر علاقه مند هستید که بهترین نرم افزارهای نقشه کشی ساختمان برای سیستم‌های اپل را بشناسید، تا انتهای این مطلب با ما همراه بمانید.

بهترین نرم افزارهای نقشه کشی برای مک بوک

همان طور که اشاره کردیم، قیمت لپ تاپ‌های اپل، در شمار گران‌ترین‌ها در بازار قرار دارد. به طور مثال قیمت مک بوک پرو m1، در رنج ۷۰ میلیون تومان است. اما جالب است بدانید که بیشتر نرم افزارهای نقشه کشی ساختمان مخصوص مک بوک، رایگان بوده و یا آن قدرها گران قیمت نیستند و دسترسی به آن‌ها، آسان است.

نرم افزار Live Home 3D

نرم افزار Live Home 3D، بهترین نرم افزار برای نقشه کشی ساختمان MacOS محسوب شده و عملکردی راحت و روان دارد. سیستم مورد نیاز این نرم افزار نقشه کشی، OS X 10.14 و به وسیله آن می‌توان تصورات و برنامه ریزی طراحی ساختمان را به راحتی به واقعیت تبدیل کرد. این نرم افزار نقشه کشی، برای طراحی داخلی و دکوراسیون نیز کارایی داشته و در آن بیشتر از ۱۵۰۰ نوع دیوار، ۱۲۰۰ اشیاء در دکوراسیون داخلی، قالب‌های سفارش سقف و … وجود دارد. همین طور امکان خروجی گرفتن در قالب فرمت فیلم و با کیفیت بالای ۱۰۸۰P نیز از نرم افزار Live Home 3D فراهم شده است.

نرم افزار SketchUP

نرم افزار SketchUP، از بهترین نرم افزار های نقشه کشی برای مک بوک است که روی مک ۱۰ و ۱۱ اجرا می‌شود. در این نرم افزار، می‌توانید تصاویر مورد نظر خود را وارد کرده و قابلیت مدل‌سازی با سرعت بالا دارد. همین طور در صورت نیاز، می‌توانید فرمت ۲D را به ۳D در SketchUP تبدیل کنید. همین طور امکان جستجو کردن در انبار ۳D وجود دارد و شما می‌توانید هر یک از فرمت‌های ۳D، DWG و DXF را به برنامه وارد کنید.

به جز این‌ها، امکان به کار بردن رنگ و متن، رویت نمای داخلی مدل‌ها، ثبت علامت تجاری روی مدل‌ها، اضافه کردن هر شکلی از دیتا به طرح‌ها و … نیز از دیگر امکانات این نرم افزار نقشه کشی سیستم‌های OS هستند.

نرم افزار نقشه کشی CADintosh X

نرم افزار نقشه کشی CADintosh X، محصول شرکت سازنده لیمکه سافتور جی ام بی اچ است که در سال ۲۰۲۲ میلادی، روانه بازار شد. این نرم افزار برای نقشه کشی ساختمان، بسیار عالی بوده و امکانات مختلفی دارد که کار مهندسان نقشه کشی ساختمانی را به مراتب ساده‌تر ساخته است. سرعت این نرم افزار نقشه کشی در مقایسه با رقبایش، قابل توجه بوده و همین باعث شده تا بسیاری از مهندسان نقشه کشی ساختمان که از سیستم‌های اپل برای کار خود استفاده می‌کنند، CADintosh X را ترجیح بدهند.

فضای کاربری این نرم افزار، کاملا حرفه‌ای است و در آن انواع و اقسام ابزارهای نقشه کشی و طراحی ساختمان، تعبیه شده است. شما می‌توانید نقشه کشی ۲D با این نرم افزار OS داشته باشید و خروجی خود را با هر کیفیت تصویری که در فرمت‌ها مختلف نیاز دارید، از برنامه بگیرید.

لازم به ذکر است که برای استفاده از این نرم افزار، به مک او اس ۱۰.۱۱ یا بالاتر نیاز خواهید داشت.

نرم افزار نقشه کشی Rhino 3D

این نرم افزار هم برای سیستم‌های مک و هم ویندوز، قابل اجرا بوده و از این جهت محدودیتی در استفاده ندارد. به وسیله راینو تری دی، به راحتی می‌توانید طراحی هر نوع سازه‌ای را روی سیستم انجام داده و سپس خروجی مورد نظر خود را با فرمت‌های مختلف دریافت کنید. به علاوه قابلیت متحرک سازی در این نرم افزار معماری، بسیار قابل توجه است که عملکرد طراح ساختمان را وسعت بخشیده و به او کمک می‌کند تا به مراتب قوی‌تر بر جزئیات تمرکز داشته باشد.

اگر نیاز به نقشه کشی دو بعدی دارید یا این که حتی می‌خواهید طرح شما به شکل سه بعدی طراحی شده و خروجی داشته باشد، این نرم افزار Rhino 3D، یکی از بهترین گزینه‌ها، محسوب می‌شود. سرعت بالا و ابزار متنوع در این نرم افزار نقشه کشی، همگی برای یک کار حرفه‌ای و بدون نقص، همراه هستند.

نرم افزار مهندسی نقشه کشی Chief Architect

نرم افزار نقشه کشی Chief Architect را باید به جرأت بهترین نرم افزار طراحی داخلی برای مک بوک و همین طور یک برنامه مهندسی نقشه کشی سازه ساختمانی عالی دانست. هر نوع طراحی که با این نرم افزار مهندسی ایجاد کنید، می‌تواند با دید ۳۶۰ درجه همراه شود. به طور مثال اگر سازه یک ویلا و محوطه فضای سبز آن را طراحی می‌کنید، خروجی ۳۶۰ درجه نرم افزار Chief Architect، کمک خواهد کرد تا یک نمای دقیق و جامع از ویلا و فضای سبز آن ارائه شده و تصمیم گیری در خصوص جزئیات، به مراتب ساده‌تر پیش برود.

این نرم افزار هم برای سیستم‌های مک و هم ویندوز قابل استفاده است و از این حیث نیز شرکت تولیدکننده، همه کاربران را در نظر گرفته است.

سخن پایانی

اگر قصد دارید مدل جدیدی از مک بوک را تهیه کنید، قیمت روز تمام لپ تاپ های اپل را می توانید به صورت آنلاین چک کنید. در این مطلب ۵ مدل از بهترین نرم افزار برای نقشه کشی ساختمان MacOS را دیدیم و مروری بر امکانات و محیط کاربری هر یک داشتیم. به جز این موارد معرفی شده، شما نیز اگر برنامه دیگری به عنوان بهترین نرم افزار طراحی داخلی برای macOS یا طراحی کلی سازه می‌شناسید، حتما در بخش نظرات آن را معرفی کنید. همین طور در صورت تمایل، این مطلب را با دوستان و آشنایان خود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان یا طراحی داخلی فعالیت دارند، به اشتراک بگذارید.

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.