خط مهندسی
مجله ی آنلاین مهندسی

همه چیز درباره بیمه آتش سوزی مغازه و فروشگاه

0 418

آتش سوزی فروشگاه

بیمه آتش سوزی فروشگاه برای محل‌های کسب و کار بهترین شرایط را ایجاد می‌کند تا در صورت بروز حادثه آتش سوزی نگرانی برای جبران هزینه‌های به رخ داده نداشته باشید. آتش سوزی یک فرآیندی است که با یک جرقه کوچک آغاز شده و ممکن است تا روزها ادامه داشته باشد. هر چه مدت زمان آتش سوزی بیشتر باشد به طور حتم میزان خسارت وارد شده هم افزایش پیدا می‌کند. هر چند که خسارت جانی کارکنان فروشگاه تحت پوشش این بیمه نامه نبوده اما می‌توان رشته‌های تکمیلی را در بیمه آتش سوزی خریداری کرد تا بتوان این چنین حوادثی را هم تحت پوشش قرار داد.

بیمه آتش سوزی چیست؟

در بیمه آتش سوزی، خسارت‌های وارد شده ناشی از حادثه آتش سوزی برای اموال و دارائی‌های منقول بیمه‌گزار جبران خواهد شد. دقت داشته باشید که در این بیمه نامه خسارت‌های مالی وارد شده جبران خواهد شد و بیمه آتش سوزی در برابر خسارت‌های جانی وارد شده هیچ گونه تعهدی ندارد. این بیمه نامه علاوه بر پوشش‌های اصلی، پوشش‌های اضافی هم ارائه می‌کند تا هنگام خرید این بیمه نامه بتوان خطرات بیشتری را تحت پوشش قرار داد. البته که انتخاب پوشش‌های اضافی با پرداخت حق بیمه بیشتر همراه خواهد بود.

با توجه به اینکه این بیمه نامه حق بیمه ناچیزی دارد، توصیه می‌شود که این بیمه نامه را خریداری کرده تا در صورت بروز حادثه نگرانی برای جبران این خسارت‌ها وجود نداشته باشید. دقت کنید که در سازه‌های قدیمی ‌و شهر‌های کلان بهتر است که بیمه آتش سوزی خریداری شود، زیرا در مناطق قدیمی‌تر و پرتراکم احتمال بروز خطرات بیشتر خواهد بود.

انواع بیمه آتش سوزی

همانطور که گفته شد، بیمه آتش سوزی خسارت‌های مالی با اموال منقول را پرداخت می‌کند و به طور کلی ۳ نوع بیمه نامه آتش سوزی داریم که عبارتند از:

  • منازل مسکونی
  • مراکز صنعتی
  • مراکز غیر صنعتی

بهتر است قبل از اینکه به طور کامل درباره بیمه آتش سوزی ‌فروشگاه ها توضیحاتی دهیم انواع بیمه آتش سوزی را بررسی کنیم.

مسکونی

ویلا، آپارتمان و انواع خانه و مجتمع‌های مسکونی جزو املاکی است که کاربری مسکونی داشته و برای خرید بیمه باید بیمه آتش سوزی منازل را خریداری کرد. همچنین خطرات اصلی و اضافی در این بیمه نامه تحت پوشش خواهند بود.

مراکز غیر صنعتی

مراکز غیر صنعتی به ‌فروشگاه‌ها، پاساژ‌ها و دفاتری گفته می‌شود که جنبه اداری و تجاری دارند. افرادی که این املاک را دارند با خرید بیمه آتش سوزی فروشگاه یا همان بیمه آتش سوزی غیر صنعتی می‌توانید در برابر خطرات تحت پوشش این بیمه نامه خود را ایمن کرده و برای پرداخت خسارت‌ها نگرانی نداشته باشید. همچنین انبار‌ها در این دسته از انواع بیمه نامه آتش سوزی قرار می‌گیرد که در ادامه متن قصد داریم درباره بیمه آتش سوزی ‌فروشگاه‌ها بیشتر توضیح دهیم. البته برای انبارها باید از بیمه آتش سوزی شناور استفاده کرد. برای اینکه موجودی انبارها همیشه در حال تغییر است.

بیمه آتش سوزی مغازه

مراکز صنعتی

سایر مکان‌هایی که در دسته بندی مسکونی و غیر صنعتی قرار نمی‌گیرند را می‌توان جزو مراکز صنعتی قرار داد. به طور کلی مکان‌هایی مانند: کارگاه‌ها، نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها در این بیمه نامه تحت پوشش خواهند بود.

پوشش‌های بیمه آتش سوزی ‌فروشگاه ها

هر بیمه نامه‌ای با توجه به قوانین و مقرراتی که دارد، پوشش‌ها و خطراتی مختلفی را در نظر می‌گیرد تا هنگام بروز حادثه جبران خسارت کند. در بیمه آتش سوزی فروشگاه هم پوشش‌های اصلی و اضافی قابل خریداری است که به شرح زیر است.

پوشش‌های اصلی

هنگامی‌ که بیمه آتش سوزی فروشگاه یا مغازه را خریداری می‌کنید، پوشش‌های اصلی این بیمه نامه مانند: آتش‌ سوزی، صاعقه و انفجار پوشش‌های پایه این بیمه نامه هستند. دقت داشته باشید که پوشش‌های اصلی برای انواع بیمه آتش سوزی یکسان بوده و این خطرات در انواع بیمه نامه تحت پوشش خواهد بود. برای اینکه بتوان خطرات بیشتری را تحت پوشش قرار داد بهتر است که با حق بیمه بیشتر پوشش‌های اضافی را خریداری کرد تا هنگام بروز حادثه نگرانی برای جبران خسارت‌ها وجود نداشته باشد.

پوشش‌های اضافی

هر یک از خطراتی که جزو پوشش‌های اصلی قرار نمی‌گیرد را با توجه به میزان ریسک آن می‌توان به عنوان خطرات اضافی تحت پوشش قرار داد. پرداخت حق بیمه و با تایید کارشناس بیمه آتش سوزی، این پوشش‌ها به بیمه نامه اضافه خواهند شد که عبارتند از:

  • سیل و طغیان آب
  • بیمه زلزله
  • بیمه آتشفشان
  • طوفان
  • ضایعات ناشی از برف و باران
  • سقوط هواپیما
  • شکست شیشه
  • سقوط بهمن
  • سرقت با شکست حرز
  • رانش زمین
  • نشست زمین
  • ریزش کوه
  • هزینه پاک‌سازی
  • خودسوزی
  • خسارت‌های ناشی از نوسان برق

بیمه آتش سوزی ‌فروشگاه ها چه قیمتی دارد؟

حق بیمه آتش سوزی ‌فروشگاه ها هم مانند: سایر بیمه نامه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. متراژ واحد تجاری، نوع سیستم اطفاء حریق و میزان موجودی کالا می‌تواند در محاسبه قیمت بیمه نامه تاثیر گذارد. هرچه شما در واحد‌های تجاری خود مواد اشتعال زا را نگهداری کنید، احتمال بروز حادثه سنگین‌تر وجود دارد و حق بیمه افزایش خواهد یافت. از این رو بهتر است که هنگام خرید این بیمه نامه با دقت زیادی اموال خود را بررسی کنید تا در صورت بروز حادثه بیشترین خسارت را دریافت کنید. به طور کلی میزان ریسک به طور مستقیم بر قیمت بیمه فروشگاه و ملک‌های تجاری تاثیر می‌گذارد. البته قوانین قیمت بیمه آتش سوزی برای بیشتر ملک‌ها با فرمول یکسانی پیش می‌رود.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه آتش سوزی فروشگاه ها به لینک زیر در سایت بیمه دا کام مراجعه نمایید: https://bimeh.com/mag/store-fire-insurance/

 

 

 

 

 

نظر شما درباره این مطلب

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.